+358 50 5252173 info@zipipopfreud.fi

Vaikutustoimisto
Zipipop Freud

zeppelin-300x300
Maailma on muuttumassa. Zipipop Freudissa tavoitteemme on ymmärtää muuttuvaa maailmaa ja käyttää tätä ymmärrystä, jotta voimme auttaa asiakkaitamme löytämään ja vaikuttamaan heille tärkeisiin ihmisiin.

Yhdistämme perinteisen viestinnän sekä digitaalisen maailman luodaksemme vaikutuksia.

Tarinamme alkoi vuonna 2007 ja kaikilla työntekijöillämme on yli kymmenen vuoden kokemus viestinnästä.

Asiakasreferenssejä

Olemme vuosien varrella auttaneet suuria ja pieniä organisaatioita sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä, sosiaalisessa mediassa ja markkinoinnissa. Eikä näitä kannata edes erotella: esimerkiksi sosiaaliset työtavat ja sosiaalinen intranet yhdistävät sisäisen viestinnän ja sosiaalisen median. Alla näet joitain esimerkkejä.

Google

Olemme hoitaneet Googlen viestinnän Suomessa jo yli kahdeksan vuoden ajan.

Valio

Työskentelimme Valion tiloissa ja loimme ja implementoimme heidän sosiaalisen median strategian, perustimme heidän sosiaalisen median tiiminsä sekä Facebook- ja blogikanavat.

Tata Consultancy Services

Autamme TCS:ää sekä lehdistöviestinnässä että sosiaalisessa mediassa, esimerkkinä yhtiön sponsoroiman Suomen pyörätuolicurlingin maajoukkueen Facebook-sivut.

Metsäalan yhteishanke

Zipipop Freud valittiin 14 toimiston joukosta hoitamaan 24 metsäalan organisaation muodostaman ryhmän viestintää ja sidosryhmävaikuttamista. Lue lisää >>

Sosiaalinen intra

Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet sosiaalisen intratentin ja sisäisen viestinnän ratkaisuja useille organisaatioille.

SOS Childrens Villages

Hyödynsimme verkkovideoita, somea ja tarinankerrontaa SOS-Lapsikylän kampanjassa. Facebook valitsi kampanjan yhtiön Success Storyksi. Työ tehtiin pro bono. Katso video >>

Lassila & Tikanoja

Autamme Lassila & Tikanojaa hyödyntämään verkkoa työnantajamielikuvan rakentamisessa ja viestintää asiantuntijoiden esille tuomisessa.

Puolustusministeriö

Autoimme Puolustusministeriötä luomaan heidän pitkän aikavälin viestintästrategian jotta voisimme varmistaa että Suomen puolustukselle löytyy tuki myös tulevaisuudessa.
Katso haastattelu»

Kuluttajaviestintä


Olemme auttaneet useita johtavia kuluttajabrändejä sekä lehdistöviestinnässä että sosiaalisen median käytössä.

Nordnet

Autoimme pohjoismaista osake- ja rahastonvälittäjää ja pankkia Nordnetia aloittamaan johdonmukaisen viestintätyön sekä saavuttamaan moninkertaisesti kokoaan suuremman share of voicen.
Lue lisää»

F-Secure

Autoimme F-Securea suunnittelemaan ja toteuttamaan työntekijöiden sosiaalisen median käyttöön tähtäävän Social Media Academy -strategian.

Mukana tapahtumissa

Olemme mukana monessa meille tärkeässä tapahtumassa niin puhujina kuin mentoreina. Klikkaa ja katso joitain viimeaikaisia esimerkkejä.

Palvelumme

Olemme niin perinteisen viestinnän kuin verkkovaikuttamisen rautaisia ammattilaisia. Mutta muista meidät erottaa näiden yhdistäminen: kuinka käyttää molempia yhdessä toimivana kokonaisuutena. Järjestämme myös paljon viestinnän ja sosiaalisen median koulutuksia. Tutustu tämänhetkiseen tarjontaamme täällä. Voimme auttaa myös ulkomailla. Lue lisää kansainvälisistä verkostoistamme täältä!

Tehdään asiat uudella tavalla – käytännössä

mothership-300x300
Liian usein markkinoinnin ja viestinnän suunnittelu alkaa yrityksen ehdoilla. Me haluamme kääntää tämän päälaelleen ja valita ihmisen suunnittelun lähtökohdaksi.

Olemme yhdessä asiakkaidemme kanssa kehittäneen mallin jonka avulla voimme yhdistää viestinnän, markkinoinnin ja sosiaalisen median käytännössä.


Our way

Proaktiivinen

pusketaan viestiä silloin kun pitää

On edelleen ok varmistaa vaikka pakolla että viesti tulee nähdyksi, varsinkin silloin kun halutaan synnyttää uusia tarpeita. Joskus kannattaa hyödyntää perinteistä mainoskampanjaa ja lehdistötiedotteistakin on hyötyä. Vastaanottajat eivät kuitenkaan aina ole kiinnostuneita aiheista.

Reactive

Reaktiivinen

reagoidaan kun ihmiset ovat kiinnostuneita

Usein tehokkain vaikuttamisen tapa on kuunnella ja reagoida: kun ihmiset puhuvat aiheesta johon sinulla olisi annettavaa, oli kyse sitten lehdistöstä, sosiaalisesta mediasta tai alan tapahtumista, kannattaa keskusteluun osallistua. Ei kannata sanoa että riittävän nopea reagointi ei ole mahdollista koska se on: jopa suurimmat yritykset kykenevät reagoimaan 15 minuutin sisällä kriisitilanteista. Ne ovat vain päättäneet tehdä näin ja harjoitelleet sitä.

Latent

Latentti

annetaan ihmisille vastauksia silloin kun heillä on tarpeita

Kun ihmisillä on tarpeita, vastauksia lähdetään aina ensimmäiseksi etsimään verkosta, oli kyse sitten henkilökohtaisista tai yritykseen liittyvistä tarpeista. Et voi tietää koska jollakulla herää tarve johon sinulla olisi vastaus mutta jos et ole luonut löydettävää materiaalia etukäteen on jo liian myöhäistä. Jos et löydy verkosta et ole olemassa.

Filosofiamme


PR:n isänä pidetty Edward Bernays oli Sigmund Freudin sisarenpoika. Kun hän mietti 1920-luvun Yhdysvalloissa tapoja vaikuttaa ihmisten ostokäyttäytymiseen, hän oivalsi, että ihmisen ymmärtäminen on avain vaikuttamiseen.

Bernays konsultoi ihmisluonnon asiantuntijoita – psykoanalyytikkoja – parhaan toimintatavan löytämiseksi ja rakensi kampanjansa sen varaan.

Maailma on muuttunut ja siksi palasimme juurillemme. Asetamme ihmisen kaiken vaikuttamisen keskiöön.

Yritykset viestivät jotta ne voivat vaikuttaa liiketoimintansa kannalta tärkeisiin ihmisiin. Me autamme yrityksiä keskittymään olennaiseen, tekoihin, joilla on halutut vaikutukset.

Keitä olemme

Henrik Resman

Henrik Resman

Toimitusjohtaja, osakas
+358 40 7319333

Ennen liittymistään Zipipop Freudiin Resman työskenteli globaalin mediayhtiö GBTIMES Ltd:n kansainvälisistä operaatioista vastaavana johtajana ja kasvatti yhtiön toiminnan 18 maahan kahdessa ja puolessa vuodessa. Resman on toiminut myös esimerkiksi Unkarin tunnetuimman radiokanavan Juventuksen toimitusjohtajana, Classic Radio, Groove FM, SuomiPop and Metro FM -kanavistaan tunnetun Metroradio Finland Oy:n toimitusjohtajana sekä Viestintätoimisto Taitomyllyn toimitusjohtajana. Henrikillä on BA markkinoinnista sekä MBA.

Timo Nurmi

Timo Nurmi

Strategiajohtaja, perustajaosakas
+358 50 349 3597

Nurmi on työskennellyt viestinnän ja digitaalisten mahdollisuuksien parissa viimeisen vuosikymmenen ja ollut mukana auttamassa useita kansainvälisiä yrityksiä. Google on ollut hänen asiakkansa jo yli kahdeksan vuoden ajan. Nurmella on myös useiden vuosien kokemus vaikuttajaviestinnästä erityisesti energia- ja raaka-ainetoimialoilta. Nurmi on myös aktiivinen startup-yritysten sparraaja. Nurmi on Valtiotieteen maisteri (Helsingin yliopisto) opiskeltuaan viestintää ja teoreettista fysiikkaa.

Rami Saarela

Rami Saarela

Luova johtaja, perustajaosakas
+358 50 5252173

Saarelalla on pitkä kokemus niin sisäisestä kuin ulkoisesta viestinnästä oltuaan muun muassa Tapiola-ryhmän ulkoisen viestinnän vetäjä kuuden vuoden ajan, toimittaja MTV3:lla ja Radio Novalla sekä mediatutkija Metsä Boardissa. Saarela on Valtiotieteen maisteri (viestintä, Helsingin yliopisto)

Richard von Kaufmann

Richard von Kaufmann

Head of Social and Collaboration, perustajaosakas
+358 45 112 2273

von Kaufmannilla on pitkä tausta mainonnan ja mainoselokuvien parissa. Opiskellessaan Aalto-yliopiston Media Labissa hän perusti Suomen ensimmäisen sosiaalisen median toimiston Zipipopin. Hän on ollut mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa myös sosiaalisen yhteistyön ja sosiaalisen intranetin ratkaisuja vuosien ajan.

Esa Parjanen

Esa Parjanen

Hallituksen puheenjohtaja, osakas
+358 44 208 6801

Parjanen on toiminut muun muassa pohjoismaisen teleoperaattori TDC:n toimitusjohtajana. Tällä hetkellä hän investoi lupaaviin kasvuyrityksiin sijoitusyhtiönsä kautta sekä toimii kansainvälisen DBC Solutions Ltd:n toimitusjohtajana.

Mikko Nisula

Mikko Nisula

Planner
+358 40 506 1288

Nisulalla on yli kymmenen vuoden kokemus markkinoinnista, mainonnasta ja viestinnästä. Nisula yhdistää sosiaalista mediaa, markkinointia ja viestintää ja auttaa yrityksiä kädestä pitäen luomaan vahvempia brändejä, tarinoita ja tunteita.

Marianne Gråsten

Marianne Gråsten

Viestinnän harjoittelija
+358 50 348 955

Marianne on filosofian ylioppilas. Ranskan kielen lisäksi hän on opiskellut myös yhteiskuntatieteitä ja kirjallisuutta. Kiinnostuksenkohteina ovat vuorovaikutuksen ja argumentoinnin rakentuminen viestinnässä, ongelmanratkaisu ja kansainvälisyys.

Yhteystiedot

Vaikutustoimisto Zipipop Freud

Käyntiosoite:
Rikhadinkatu 1
00130 Helsinki
Finland

Sähköposti
info@zipipopfreud.fi
etunimi.sukunimi@zipipopfreud.fi

Puhelin
+358 50 525 2173


Viimeisimmät postaukset

Työnantajamielikuvaa mökkisäännöillä

Kun kutsu kaverien mökkireissulle tulee, sitä miettii kolmea asiaa… Samat asiat käyvät usein myös työnhakijan mielessä, kun hän tutustuu..

10 likes, 0 comments2 weeks ago

Kick-ass Finnish Global Engineering Companies

Should we celebrate Finland’s many globally respected and successful engineering and design based companies more? As a foreigner gradually learning..

5 likes, 0 comments3 weeks ago

70-vuotias viljelijä Teuvo Virtanen myy porkkanoita Facebookissa – saa jo lähes puolet...

Se ei katso ikään, kun some saa ovipumpun laulamaan. Hyvä Teuvo!

7 likes, 0 comments3 weeks ago

Automated Social Trigger Marketing

Have you thought about how best to use semi and fully automated social sharing triggers as part of the marketing mix for online/app services?..

11 likes, 0 comments4 weeks ago

Onko suomalaisilla yrityksillä varaa jättää kesä hyödyntämättä asiakkaiden hankkimisessa? Pohdimme asiaa MTV:n markkinointijohtajan..

24 likes, 0 comments1 month ago