+358 50 5252173 info@zipipopfreud.fi

Case Nordnet

logo-nordnetZipipop Freud auttoi pohjoismaista osake- ja rahastonvälittäjää ja pankkia Nordnetia aloittamaan johdonmukaisen viestintätyön vuoden 2011 alussa. Toimija oli suhteellisen uusi markkinoilla ja sen piti tulla huomatuksi ilman huomattavia markkinointipanostuksia.

Tavoite: saada Nordnet talous- ja finanssiasioissa omaa markkinaosuutta huomattavasti suuremmaksi keskustelijaksi share-of-voicella mitattuna.

Aikatauluksi asetettiin alussa kolme vuotta, jolloin oli realistista odottaa, että pitkäjänteinen työ ja aktiivisuus on kantanut hedelmää.

Työn ja suunnittelun pohjana käytettiin Zipipop Freudin asiantuntijaviestinnän mallia.

Vuonna 2014 Nordnet on lähes päivittäin haastateltavana tai siteerattavana suomalaisissa talousmedioissa. Näkyvyys on moninkertainen verrattuna yhtiön markkina-asemaan.

Nordnetin selkeä, erottuva ja pitkäjänteinen valinta ja tekeminen on nostettu muun muassa Suomen suurimman mainos ja viestintämedian Markkinointi & Mainonta -lehden osalta useita kertoja esimerkkiyritykseksi siitä, miten yritys tekee hyvää viestintää.

Kolmen vuoden yhteistyön jälkeen yhtiön oma osaaminen Suomessa oli sillä tasolla, että he pystyvät hoitamaan viestinnän täysin omatoimisesti ilman konsultointia, luottaen omaan tyyliin ja tekemiseen, pääkonttoritoimintojen tukiessa.